יום שלישי, 12 במאי 2015

מה עושים ילדים חולי פסוריאזיס בחופש הגדול ?

אגודת הפסוריאזיס הישראלית יוזמת בחופש הגדול קייטנת ריפוי בים המלח המיועדת לילדים המתמודדים עם מחלת הפסוריאזיס. הקייטנה נמשכת שבועיים ומופעלת על ידי צוות רפואי מקצועי בהתנדבות. במהלך תקופת הקייטנה שוהים הילדים בבית מלון עם פנסיון מלא, משתתפים בפעילויות חברתיות המותאמות לגילם ונחשפים לשמש בהשגחת רופא עור בסולריום ובחוף הים. פעילות הקייטנה כוללת מפגשי העצמה וחיזוק הרוח בהנחיית צוות מדריכים המתמודדים בעצמם עם מחלת הפסוריאזיס. חלק מהפעילות בקייטנה היא בסבסוד אגודת הפסוריאזיס הישראלית. השהייה במלון הינה בהשתתפות חלקית של קופת החולים ומיועדת לילדים מגיל 8 ועד 18. חשוב לדעת כי מדובר בבני נוער וצעירים רגילים לכל דבר, שצריכים ללמוד לחיות עם המחלה, להתחזק ולחזק אחד את השני בנושא הדעות הקדומות והאפליה שעשויים לגרום להם לתחושות קשות במהלך החיים. הקייטנה מעבר להיותה תקופת ריפוי משמעותית היא גם פלטפורמה בה ניתן להעצים ולחזק את הביטחון העצמי של הילדים הסובלים מהמחלה. בקייטנה נותנים להם את הכלים להתמודדות עם האפליה, עם הבורות אודות המחלה ואף לעיתים עם נידוי מהחברה בה הם חיים בשל המאפיינים החיצוניים שלה. לכן, חשיבותה גדולה מאוד עבור ילדים ובני נוער המתמודדים עם המחלה.




טיפול אקלימי בים המלח מתבצע בעזרת שיזוף. במקום ייחודי זה הנמצא כ- 400 מטר מתחת לפני הים קיים שילוב של קרינת שמש בעלת הרכב ייחודי של הקרינה העל סגולה העשירה יותר בקני UVA, ריכוזים גבוהים של מלחים ומינרלים במים, בבוץ ובאוויר, לצד השפעתו המרגיעה של המקום והשהות בקבוצת תמיכה של חולים נוספים באותה המחלה. כל אלה מביאים להטבה הניכרת המתבטאת בשיפור משמעותי אצל 80%-90% מהחולים. בין הגורמים להטבה, קרינת השמש הנה הגורם העיקרי.



מחלת הפסוריאזיס מופיעה אצל כ – 3% מקרב האוכלוסייה, כוללת ילדים ומבוגרים ומתבטאת במשטחי עור אדומים ובקשקשת על פני איזורים שונים בגוף. המיקום האופייני ביותר הוא במרפקים, בברכיים ובעור הקרקפת ובמקרים קשים יותר עד כדי כיסוי שטח הגוף כולו. למחלה מרכיב גנטי חלקי, פסוריאזיס היא מחלה בעלת רקע גנטי. בקרב כשליש מהחולים יש סיפור משפחתי של חולה נוסף מדרגה ראשונה. כ – 5% מהחולים סובלים גם מפסוריאזיס ארטריטיס, מחלה המתבטאת בכאבים ונפיחות במפרקים עד כדי נכות. בשנים האחרונות גוברות העדויות המדעיות המוכיחות כי חולי פסוריאזיס נמצאים בסיכון מוגבר לחלות במחלות לב וכלי דם. למרות המאפיינים החיצוניים של המחלה חשוב לדעת כי פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת, אין כל מניעה לבלות עם אנשים המתמודדים עם פסוריאזיס במסגרות חברתיות, חינוכיות, תעסוקתיות או משפחתיות. אין גם צורך לחשוש מלאכול ולשתות מאותם כלי אוכל, או לבוא במגע עם סדינים, מגבות, ספות או מיטות. בוודאי שאין חשש לחבק, לנשק או לקיים מגע חברי, אינטימי או מיני עם חולה פסוריאזיס.



אגודת הפסוריאזיס הישראלית הינה עמותה התנדבותית המובילה את חוד החנית לשיפור איכות החיים של חולי הפסוריאזיס בישראל, ואחראית על ייצוג החולים בקרב קובעי המדיניות בישראל ושמירה על זכויותיהם. האגודה פועלת למען רווחת חבריה החולים ומספקת מגוון רחב ומתחדש של שירותים בריאותיים מקצועיים, חברתיים, תרבותיים וכלכליים. האגודה הוקמה בתחילת שנות השבעים על ידי קבוצת מתנדבים המתמודדים בעצמם עם המחלה. מאז הקמתה ועד היום מנוהלת האגודה על ידי מתנדבים הכוללים יושב ראש שנבחר על ידי החברים, מזכירות וועדת ביקורת.



קייטנת הריפוי של אגודת הפסוריאזיס נערכת מדי שנה על שם חיותה רומם ז"ל, לקייטנה אישור ממשרד החינוך וביטוח ויכולים להשתתף בה ילדים ובני נוער, בגילאי 18 – 8. השנה תתקיים קייטנת הריפוי במלון רויאל רימונים בים המלח בין התאריכים 5-19 ביולי 2015 ההרשמה כבר החלה, על ההורים לפנות למוקד הטלפוני של אגודת הפסוריאזיס שמספרו 03-6247611 לצורך הרשמה.




לאגודת הפסוריאזיס עמוד פייסבוק רשמי אליו מומלץ להצטרף בלינק הבא: https://www.facebook.com/psoriasis.org.il
ניתן גם לפנות למוקד הטלפוני של אגודת הפסוריאזיס הישראלית המאויש 24 שעות ביממה בטלפון שמספרו 03-6247611.
עוד מידע על המחלה ניתן לקרוא באתר אגודת הפסוריאזיס הישראלית הנמצא בלינק הבא: http://www.psoriasis.org.il/

מידע נוסף על הקייטנה תוכלו למצוא באירוע בפייסבוק בקישור הבא: https://www.facebook.com/events/703953703061021/