יום רביעי, 29 ביוני 2011

איפה לומדים דרכי התמודדות עם ממתקים וחטיפים, הדרכים היעילות להוציא אנרגיה אצל ילדים ?



חשבתם פעם על זה שבישראל גם המבוגרים וגם הילדים משמינים בקצב גבוה מהרגיל. 6 מכל 10 אנשים צעירים יהיו שמנים בגיל מבוגר. 30 אחוז מהם יחלו בסוכרת, 25 אחוז יחלו ביתר לחץ דם ו- 15 אחוז יעברו התקף לב כבר בגיל צעיר. בין גיל שנה לשלוש שנים יש קפיצה במספר תאי השומן בגוף, כפוף לתורשה ולאכילה מרובה של ממתקים ומאכלים מטוגנים ולצריכת משקאות קלים עתירי סוכר.

אם כך צריך אולי להפחית את צריכתם באופן קפדני, להרחיקם מגני ילדים ולא להחזיקם בבית? שכן חפיסת שוקולד בסוף הרי תמיד נאכלת. הקובייה הראשונה טעימה כמו האחרונה, באמצע יש 50 גרם סוכר ו- 50 גרם שומן. בגיל ההתבגרות חלה קפיצה נוספת במספר תאי השומן. אלא שכאן צפייה מרובה בטלוויזיה, ישיבה ממושכת מול המחשב ועיסוקים דומים המתאפיינים בהעדר פעילות גופנית, גורמים לגידול מדאיג נוסף במספר תאי שומן. בשלב הזה נוצרת התשתית להשמנה העתידית. הנער והנערה עוד לא נראים שמנים מבחוץ, אך בתוך הגוף המלחמה הבאה (הרזייה/השמנה) כבר משתוללת. ילדי ישראל נמצאים בראש הרשימה העולמית בזמן צפייה במסכים, כ- 5.5 שעות כל יום. זוהי רק שאלה של זמן עד שישראל תהפוך במהרה למדינה של שמנים. אחת הדרכים להתמודד עם הבעייה היא הפיתרון שמציעים בדרך הכושר לחיים עם יאיר קרני, אשר פותחת לראשונה קייטנת קיץ אשר תתמקד בפעילות גופנית ותזונה נכונה המיועדת לילדים בגיל 6 עד 14. הקייטנה תפעל במתכונת של קבוצות על פי גילאים ותכלול שעורי פעילות גופנית, הליכה בפארק הירקון, שעורי יצירה, לימודי תזונה המותאמים לילדים ושחייה בבריכה. הקייטנה תשלב לצד פעילויות כייפיות לילדים את משנתו של יאיר קרני המנהל המקצועי של דרך הכושר לחיים הדוגל בפעילות גופנית ותזונה נכונה בדרך לאורח חיים בריא ותעסוק בנושאים כמו דרכי התמודדות עם ממתקים וחטיפים, הדרכים היעילות להוציא אנרגיה אצל ילדים ועוד.


דרך הכושר לחיים היא תוכנית הרזיה, המשלבת תזונה נכונה ופעילת גופנית מודרכת. התוכנית מבוססת על משנתו של יאיר קרני הדוגל בשילוב בין תזונה נכונה ופעילות גופנית עם בריאות במטרה להביא כל משתתף לשיפור בהרכב גופו (אחוזי שומן), במשקלו, במצבו הבריאותי וכושרו הגופני, ולעזור למשתתף בשמירה על ההישגים כל חייו. התוכנית מעניקה מסגרת חברתית תומכת ומלווה את המשתתפים להישגים ולשמירה על המשקל לאורך זמן.

הקייטנה תתקיים בין התאריכים 31.7.2011-19.8.2011 בעלות של 1,800 שקלים ותכלול סנדביצ'ים וסלט, על גדות נחל הירקון, רחוב רוקח 123 רמת גן. להרשמה מומלץ לפנות במייל או בטלפון לאפרת בדרך הכושר לחיים עם יאיר קרני לכתובת הבאה: efrat@d-hacosher.co.il 03-5757878.

מומלץ להצטרף לעמוד הפייסבוק של דרך הכושר בכתובת הבאה: https://www.facebook.com/dhacosher